Followers

Friday, January 21, 2011

..::Menyusu dan Hamil pada masa yang sama?::..


Tahniah buat anda2 yang hamil dan pada waktu yang sama sedang menyusukan si kecil... ada yang bertanya pada saya..bolehkah ambil Alfalfa Shaklee time pregnant dan breastfeed ni...Sebenarnya alfalfa tak digalakkan sangat ketika prgnnt.. jika anda ingin maintain milk production disamping menjaga kesihatan dan tumbesaran bayi dlm perut tu.. sebaiknya anda concentrate dengan ESP dan vitamin basic seperti vitalea,bcomplex ,vitamin C sahaja... alfalfa boleh disimpan time deliver nanti yer.... tak rugi.....

... menyusu ketika pregnant..anda mampu?...pilihan di tangan anda..tiada apa yang mustahil...harini nak share pengalaman kwn Kak N yang melalui pengalaman menyusu sambil mengandung.. (saya tiada pengalaman mcm ni yer.. jadi kene share pengalaman orang lain...)..JOm baca...

Ini email dari Shida, antara kenalan terawal ibu dalam dunia blog. ""alhamdulillah sebenarnya nak cerita pasal penyusuan Firdaus yang dah mencecah 1tahun 3 bulan 5 hari, dulu Nabil menyusu selama 1 tahun 7 bulan ja..sbbnya masa tu aku dah mengandungkan Firdaus 5 bulan. Walaupun mengandung aku tetap menyusu dan mengepam macam biasa tanpa ada halangan alhamdulillah mungkin disebabkan pemakanan aku yang baik serta amalan pengambilan supplement shaklee yang mengikut jadual oleh N maka Nabil dapat juga menyusu walaupun aku mengandung. Aku mula kenal shaklee masa Nabil umo 4 lebih bulan...aku mmg mencari suplemnet yang boleh membantu aku kembali sihat sbbnya sejak bersalin anak sulong aku selalu demam dan selsema sampaikan doktor bagi pelbagai-bagai vitamin katanya aku ni kekurangan vitamin dan darah huhuhuhuhu tapi tak nampak plak kesannya akumasih tak sihat somkmo sehinggalah aku jumpa N yang sangat aktif menulis mengenai shaklee mellaui tulisan beliau lah aku bagaikan rasa perlu mencuba..alhamdulillah berkat usaha mengamalkan vitamin-vitamin shaklee serta doa akhirnya aku kembali sihat dan dapat menyusukan Nabil tanpa halangan, percaya tak mula-mula stok susu Nabil hanya ada 6 botol jer..lama kelamaanbertambah-tambah syukur sangat2. Ok balik kepada cerita Firdaus plak....setengahibu-ibu mungkin akan risau kalau mengandung sambil terus menyusukan anak tapibagi aku selagi aku menjaga pemakanan dan mengamalkan supplement yang sesuaiinsyallah anak-anak akan sihat dan selamat dan yang penting ibu mesti minum air 3 liter setiap hari, jadi tiada alasan ibu-ibu tak dapat menyusukan anak-anak ye selagi daya selagi ibu sihat dan anak-anak cergas penyusuan di masa mengandung
tidak lah membahayakan...yang penting selagi ada usaha dan doa berterusan insyallah cita-cita ibu akan tercapai." (
Beliau makan vitamin kerana kesihatan...bukan sekadar penyusuan sebab itu beliau berjaya..)

Anda bagaimana?... Jangan risau yer jika anda mengandung dan masih mahu menyusukan si kecil..selagi anda mengamalkan pemakanan dan supplemen yg sesuai... bykkan berdoa...i'allah penyusuan tak membahayakan si kecil...yakin lah bahawa jika sudah tertulis rezeki susu ibu tu buat anak anda..tiada siapa yang mampu menghalangnya... InsyaAllah.. all the best...
INFO LANJUT SUPPLEMENT UNTUK KEHAMILAN..KLIK SINI.. 


Thanks to : Sherry&Shaklee

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...