Followers

Thursday, January 20, 2011

..::Trial Pack Set B (Breastfeeding)::..


Apa yang ada dalam Trial Pack Shaklee?….. 
Trial Pack Set B..adalah set yang paling berbaloi untuk beli...bukan sekadar untuk ibu2 yang mengandung/menyusukan baby..kadang2 org salah faham..mereka ingat set ni hanya untuk tambah susu..and kene beli brand2 dan jenis lain untuk keperluan lain..contohnya untuk kulit,untuk diet,antibody,kolagen,etc…
Actually set B ni dah cukup untuk memenuhi keperluan vitamin dan mineral harian yang diperlukan oleh badan kita...bukan sekadar untuk ibu yang nak tambah susu.tapi SESUAI UNTUK SEMUA....Cuma untuk ibu2 yang mengandung/menyusu..kene add on Osteomatrix/Soy Protein/Omega)....tak perlu ambil vitamin2 lain or jamu2..So far,saya suke mengeducate org2 yang beli supplemen Trial Pack ni tentang apa yang mereka beli..bukan sekadar makan for the sake of increase milk supply..…Mari kita baca apa kelebihan supplemen yang ada dalam Set Breastfeeding ni..

B-Complex

B COMPLEX-1.Membantu mengurangkan tekanan dan kelesuan,2.Membantu dalam kestabilan saraf dan meningkatkan proses pemikiran,3.Menukarkan makanan kepada tenaga-menolong memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein,4.Mencegah barah serviks,penyakit jantung dan kecacatan spina,menggalakkan kesihatan system kardiovaskular.
B Complex mengandungi semua jenis vitamin B termasuk yang famous, asid folik. Seorang ibu menyusu memerlukan vitamin B untuk metabolisma, menukarkan makanan kepada tenaga, mengurangkan stess dan menghasilkan susu. Bukan saja ibu hamil, ibu menyusu juga perlukan asid folik.

Harga sebotol : RM 43 (120 biji)

 Vita-C
VITAMIN C -membantu meningkatkan tahap sistem pertahanan badan.-Untuk kesihatan tulang, gusi, gigi serta juga struktur am badan.-membantu memulihkan resdung dan bersin pada waktu pagi.-membantu dalam proses pemulihan kudis dan luka.-membina kalogen untuk kulit yang sihat.-bertindak melindungi sel dlm serangan antioksidan.-meningkatkan penyerapan zat besi daripada sumber bukan daging.

Keunikan vitamin C Shaklee ialah, ia Sustained Released iaitu dilepaskan secara perlahan-lahan. Vitamin C tidak dapat bertahan lama dalam badan kita, jadi badan kita perlukan vitamin sebegini untuk memenuhi keperluan harian.

Harga sebotol: RM 74 (180 biji)

 Vita-Lea
VITALEA -mengandungi 12 vit dan 7 galian utama.membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk(penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodine)Ibu2 yang mengandung dan menyusukan anak sangat digalakkan mengamalkan pengambilan vitalea kerana kepentingan zat dan vitamin serta keperluan iron oleh si ibu dan ianya juga penting untuk tumbesaran anak.
Vita Lea adalah multivitamin dan multimineral, yang mengandungi 23 jenis vitamin mineral yang lengkap untuk keperluan harian. Membekalkan tubuh ibu dengan nutrient yang perlu agar ibu sentiasa sihat, cergas dan bertenaga. Dilengkapi dengan zat besi yang amat diperlukan oleh ibu yang menyusukan anak.

Harga sebotol : RM71 (120 biji)


Alfalfa
ALFALFA-
Alfalfa ialah milk booster (makanan penambah susu) yang telah digunakan sejak turun-temurun di Amerika Selatan. Ia adalah tumbuhan yang sangat kaya dengan protein, kalsium dan klorofil.

*Alfalfa tidak boleh diambil oleh pesakit SLE dan mereka yang alergi terhadap alfalfa.

Harga sebotol: RM43 (330 biji) RM78 (700 biji)


Bagi memudahkan mereka yang baru nak cuba, dan mereka yang kekurangan budget, saya menyediakan trial pack (1 bulan) yang terdiri dari:


  1. 30 biji Vita Lea
  2. 30 biji B complex
  3. 30  biji Vita C 
  4. 30+30 (60 biji) alfalfa
Harganya cuma RM80 dengan free delivery. Berbaloikan??

Walau bagaimanapun, haruslah diketahui oleh para ibu yang sedang mencari bantuan untuk menambah susu badan… Cara yang paling berkesan untuk membanyakkan susu badan ialah membanyakkan stimulasi (pam dan direct feeding). Sekiranya anda mengambil set Breastfeeding ini, anda harus melakukan langkah-langkah tersebut untuk menggalakkan dan merangsang susu anda. Walau anda makan milk booster terbaik di dunia pun, jika anda tak pam dan jarang direct, sama saja..tak ada kesan.

Untuk tambahan..anda juga blh memilih ESP sebagai tambahan.


RM 121

SOY PROTEIN- Act as energizer,maintain milk supply, pertumbuhan kulit yg sihat dan cantik, tumbesaran baby yg sihat dan normal.. (elak kulit kendur,awet muda- utk-long term)..low fat,cholestrol free..so bagus gak untuk diet at the same time dpt maintain milk production...
OSTEOMATRIX@CALCIUM. level kalsium dalam darah turut berkurangan tatkala si ibu sedang period. Fungsi-membantu membina tulang dan gigi yang kuat,membantu mengekalkan paras tekanan darah menjadi normal,membantu kontraksi muscle (otot) dan transmisi saraf) dan mengurangkan simptom2 PMS. Info lanjut klik SINI..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...